Munca de birou a devenit o activitate tot mai complexa datorita progreselor tehnologice care au dus la aparitia de noi echipamente performante. Acestea ii ajuta pe angajati sa indeplineasca mult mai multe sarcini pe parcursul unei zile de lucru, usurandu-le totodata munca. Astfel, angajatii devin mai productivi, iar acest lucru se datoreaza in buna masura si dispozitivelor pe care le au la dispozitie in activitatea de zi cu zi.
Daca simti ca ceva lipseste pentru ca angajatii tai sa dea randamentul maxim, iti prezentam o lista a dispozitivelor care trebuie sa se gaseasca in orice birou.
Computer
Aproape nicio activitate de birou nu ar fi posibila fara ajutorul computerului, care a devenit de multa vreme un echipament de baza in orice firma sau companie. Nu este de ajuns prezenta pe birou a unui computer, ci este important ca performantele acestuia sa se ridice la nivelul task-urilor pe care angajatii le au de rezolvat.
In acelasi timp, calculatorul trebuie sa fie compatibil cu diferite echipamente conexe cu care se conecteaza pentru o serie de aplicatii necesare in activitatea zilnica dintr-un birou.
Distrugator pentru documente
Distrugatoarele de documente sunt echipamente utile in orice birou, nu atat pentru a proteja informatii confidentiale, cat pentru scapa de hartiile inutile si a le recicla mai eficient.
E adevarat ca unele documente trebuie distruse inainte de a fi aruncate la gunoi, intrucat contin informatii sensibile, insa aceste dispozitive se folosesc mai ales pentru a usura activitatea de colectare si reciclare a deseurilor de hartie.
Indiferent de natura lor, documentele care au devenit inutile sunt tocate marunt, iar astfel, deseurile ocupa un volum mai mic in spatiile de colectare si pot fi reciclate mai usor.
Imprimanta
La polul opus, rolul unei imprimante este acela de a genera documente in format fizic. Acestea pot printa documente digitale dintr-un calculator, iar modelele multifunctionale au si capacitatea de scana si a copia documente. Aceasta inseamna ca o imprimanta multifunctionala poate transpune in format digital un document pe hartie si totodata poate multiplica un document fizic.
Daca modelele mai vechi trebuie sa fie conectate printr-un cablu la calculator, imprimantele moderne pot functiona independent, avand nevoie doar de o conexiune wi-fi. Documentele pot fi printate astfel online de la distanta, direct de pe telefon, tableta sau laptop.
Echipamente pentru sedintele online
Odata cu pandemia, multe dintre sedintele si discutiile de lucru s-au mutat in mediul online. Cu aceasta ocazie, angajatii si angajatorii au constatat ca acest mod de comunicare are mai multe avantaje decat se credea pana atunci.
Asadar, sedintele online au devenit o practica uzuala si dupa ridicarea restrictiilor din pandemie, iar in prezent, orice birou are nevoie de un echipament minimal in acest sens. Este vorba de o pereche de casti cu microfon si o camera web, la care se adauga laptopul sau calculatorul de birou.
Pentru discutiile obisnuite cu colegii, un astfel de echipament este suficient, insa pentru videoconferinte si sedintele cu parteneri sau clienti importanti este nevoie de mai multe dotari si de dispozitive performante.
Videoproiector si ecran de proiectie
Aceste dispozitive sunt necesare in special pentru prezentari de proiecte sau pentru sedintele de bilant, cand se face analiza rezultatelor companiei. Videoproiectorul se conecteaza la un calculator sau un laptop, pentru a reda la o rezolutie mai mare imaginile rulate pe dispozitiv.
Pentru ca imaginea sa fie clar perceputa, este nevoie si de ecranul de proiectie, care se desfasoara pe un perete sau un suport special, in raza de actiune a proiectorului.
Acestea sunt cele mai importante 5 dispozitive care nu trebuie sa le lipseasca angajatilor tai, daca iti doresti sa fie productivi si sa dea randament maxim.