Gestionarea eficientă a timpului reprezintă unul dintre factorii cruciali pentru creșterea organizației. Însă, în multe domenii de activitate, procesul de vânzări este compus dintr-o mulțime de sarcini administrative repetitive. De la introducerea datelor, verificarea stocurilor și analiza clienților până la planificarea rutelor și gestionarea taskurilor zilnice, totul necesită timp. În plus, agenții de vânzări sunt nevoiți să folosească agenda și pixul ca să-și noteze comenzile, lucru deloc simplu.
Automatizarea forței de vânzări transformă procesul de vânzare într-unul mai eficient, ajutând companiile să facă tranzacții mai multe și mai rapide. Iată ce presupune această soluție de business și cum funcționează SFA:
Ce înseamnă automatizarea forței de vânzări?
Sales Force Automation (SFA) a apărut din necesitatea managementului de a obține informații centralizate de la agenți și de a estima din timp dinamica vânzărilor. Este vorba despre o soluție care vizează automatizarea activităților de Van Sales, Pre Sales, Marketing și Merchandising desfășurate de agenții din cadrul companiei.
Cele mai bune sisteme de automatizare a forței de vânzări folosesc inteligența artificială și datele unificate ale clienților pentru a determina echipa de vânzări să întreprindă mai departe acțiunile recomandate. Un software SFA automatizează întreg procesul de vânzări și sarcinile repetitive, de la pregătirea vizitei la client și până punctul de vânzare și etapa de analiză și optimizare. Astfel, sistemul contribuie semnificativ la creșterea eficienței și a productivității angajaților.
Cum funcționează automatizarea forței de vânzări?
În general, o soluție de tip SFA vine în ajutorul firmelor de distribuție și producție cu agenți sau reprezentanți de vânzări proprii anumitor elemente software. Aplicația mobilă se instalează pe dispozitivul angajaților de pe teren, fie că este smartphone sau tabletă. Cu ajutorul aplicației, agenții de vânzări administrează datele clienților, vizualizează stocurile produselor, preiau comenzile, își planifică rutele zilnice, încasează soldurile ori comunică în timp real cu managerii.
Aplicația back office se instalează pe calculatorul companiei și permite managementul facil al terminalelor mobile folosite de agenți. Practic, managerii pot stabili traseele zilnice ale angajaților din vânzări sau le pot aloca anumite sarcini. De asemenea, prin intermediul SFA, verifică volumul de comenzi, încasările zilnice ale fiecărui agent în parte ori alte date importante. Mai mult, soluția SFA poate fi integrată și cu sistemul ERP al firmei pentru automatizarea întreg fluxului de lucru.
Care sunt avantajele unei soluții de tip SFA?
Descoperă software-ul SFA pentru optimizarea afacerii dacă îți dorești ca echipa de sales să vândă mai mult, în mai puțin timp. Această soluție de business le permite angajaților să-și cultive relația cu clienții fără să depună prea mult efort și să interacționeze mai bine cu aceștia, urmărindu-le cu ușurință istoricul de comenzi pentru a le oferi experiențe personalizate. Vezi ce beneficii îți poate aduce automatizarea forței de vânzări:
- reducerea timpului de procesare a comenzilor;
- prioritizarea clienților potențiali cu cea mai mare probabilitate de conversie;
- managementul conturilor și al contactelor;
- scurtarea ciclului de vânzare prin diminuarea timpului dedicat activităților de prevânzare și postvânzare;
- controlul eficient al soldurilor clienților;
- flux de lucru simplificat pentru echipa de vânzări;
- acces în timp real la informații privind agenții, stocurile, produsele, clienții sau prețurile;
- optimizarea stocurilor pe baza istoricului comenzilor;
- creșterea productivității și a vânzărilor.
Un sistem de tip SFA te ajută să-ți duci afacerea la următorul nivel deoarece automatizează întreg procesul de vânzări și îți oferă control total asupra fluxului de lucru. Astfel, eficientizezi continuu relațiile cu clienți, poți să te poziționezi ca furnizor premium și să îmbunătățești considerabil imaginea companiei tale.