Pericolul unui incendiu la locul de muncă şi cum trebuie gestionata situaţia

Una din cele mai neplăcute situaţii care se poate întâmpla la locul de muncă este izbucnirea unui incendiu. Din fericire, există servicii SSM special concepute pentru a face faţă acestor situaţii deloc plăcute. Incendiile la locul de muncă sunt riscuri pe care companiile trebuie să şi le asume, cu toate demersurile necesare pentru prevenirea şi gestionarea unor astfel de situaţii. Când izbucneşte la locul de muncă un incendiu, acesta va avea efecte devastatoare dacă angajaţii nu sunt instruiţi în acest sens.

Principalele obiective pe care administratorii firmelor trebuie să le ţină în considerare atunci când izbucneşte un incendiu includ protejarea vieţilor omeneşti şi a bunurilor, precum şi stoparea rapidă a efectelor devastatoare ale acestora. În cazul incendiilor, fiecare secundă este importantă, viteza de relaţie trebuie să fie mare şi planul de urgenţă trebuie să fie foarte bine pus la punct, bazat pe acţiuni concrete.

Instruirea angajaţilor şi elaborarea planului de urgenţă

Ce facem în caz de incendiu la locul de muncă?” este o întrebare care stă pe buzele tuturor angajaţilor, de aceea ar trebui foarte bine instruiţi în acest sens. De aceea, administratorii companiilor au obligaţia să desemneze modul în care se vor efectua intervenţiile de stingere a incendiilor la locul de muncă şi mai ales de a desemna echipa sau echipele care trebuie să acţioneze în vederea diminuării pagubelor.

Concret, administratorii stabilesc indivizii care se ocupă de evacuarea persoanelor, de salvarea acestora, de evacuarea bunurilor, care ştiu să folosească şi să pună în funcţiune mijloacele tehnice din dotare de limitare a răspândirii flăcărilor şi de stingere a acestora. De asemenea, este important ca toţi angajaţii să ştie cu se folosesc şi când se folosesc dispozitivele de stingere a incendiilor, de tip hidranţi sau stingătoare.

Pentru a informa şi a instrui în mod corespunzător angajaţii, administratorii trebuie să îi ajute să se coordoneze bine, să lucreze ca şi o echipă, să reacţioneze rapid şi să ştie cum să facă faţă situaţiilor prin care trec la locul de muncă, foarte tensionate.

Cum se evacuează spaţiul, salvând colegii şi bunurile de la locul de muncă?

În cazul unui incendiu, se pune foarte mare accent pe evacuarea spaţiului de la locul de muncă, pe asigurarea condiţiilor care permit angajaţilor să ia măsurile necesare pentru a preveni şi a stinge incendiile, pentru a evacua şi salva persoanele din clădire, pentru a evacua unele bunuri foarte importante şi pentru a înlătura efectele provocate de incendii şi de explozii.

Cel mai important este că fiecare companie să aibă un plan cât se poate de clar de protecţie împotriva incendiilor, plan care să fie făcut cunoscut angajaţilor încă din momentul angajării. De aceea, trebuie că locaţia să fie echipată cu mijloace tehnice de apărare împotriva incendiilor conform documentaţiei de proiectare, să fie revizuite periodic instalaţiile electrice pentru a nu exista defecţiuni, să existe un plan de evacuare foarte bine pus la punct care trebuie să cuprindă instrucţiuni care să faciliteze salvarea vieţilor omeneşti şi în caz de foc, să se stopeze alimentarea cu gaze, energie electrică şi fluide combustibile.

Articolul Anterior

De ce sunt importante serviciile de hidroizolaţii terase? Ce beneficii aduc?

Articolul Urmator

PISTOALE DE AUTOAPĂRARE – ACCESORIUL INDISPENSABIL DIN GEANTA UNEI FEMEI

Cele mai populare