Vremea rece începe să își arate colții, motiv pentru care șoferii vor trebui ca de-acum să fie extrem de atenți la modul în care conduc pe drumurile publice. Și la schimbarea anvelopelor de vară cu niște cauciucuri de iarnă potrivite.
Este normal să fie așa deoarece va crește distanța de frânare și trebuie evitate pe cât posibil manevrele bruște realizate pe drumurile alunecoase.
Fabricanții internaționali de anvelope și experții auto recomandă schimbarea sezonieră a anvelopelor atunci când temperatura aerului scade sub temperatura de 7 grade Celsius.
Motivația lor constă în faptul că sub această temperatură, cauciucurile de vară își pierd elasticitatea și proprietățile de aderență chiar și pe un asfalt uscat, plus că începe să apară treptat o uzură mai accentuată a acestora, decât a anvelopelor de iarnă care sunt ceva mai moi.
Nu merită riscul de a aștepta să se lase gerurile cele mari pentru a schimba “încălțările” mașinii tale! Char și la mijloc de noiembrie, noaptea și dimineața gradele din termometru sunt din ce în ce mai puține, motiv pentru care a da brusc când ești la drum de porțiuni de gheață și zăpadă, nu este deloc o raritate. Mai adaugă la asta și ceața care împiedică o bună vizibilitate a carosabilului.
În afară de asta, dacă te preocupi din timp de schimbarea anvelopelor, ai șansa că o să evitați și cozile la centrele service. Nu îți dorești așa ceva în pandemie, nu-i așa?
Anvelopele de iarnă sunt marcate cu un semn sub forma unui vârf de munte cu trei vârfuri și un fulg de zăpadă în interior, precum și cu semnele „M + S”, „M&S”, sau „MS”.
Gradul de uzură maxim admisibil pentru anvelopele de iarnă este foarte important. Astfel, adâncimea benzii de rulare nu trebuie să fie mai mică de 4 mm, ceea ce îndeplinește cerințele majorității țărilor europene.
Lucruri esențiale de luat în considerare la schimbarea anvelopelor sezoniere
La alegerea anvelopelor, ghidează-te după dimensiunile indicate în cartea tehnică a mașinii.
Schimbă anvelopele de iarnă dacă înălțimea (adâncimea) modelului benzii de rulare a devenit mai mică de 4 mm.
Nu folosi anvelope universale pentru toate anotimpurile, decât dacă ești mare fan. Potrivit experților, nu există cauciuc auto adaptabil pe moment chiar oricărei condiții meteorologice, climatice. Gândește-te la anvelopele pentru toate anotimpurile ca la pantofii de tenis și la anvelopele de iarnă ca la cizme de zăpadă adevărate.
Ia în considerare eliminarea ecologică a anvelopelor uzate (de vară sau din iarna trecută!): atunci când cumperi anvelope noi direct de la un service auto, prețul include reciclarea celor vechi. În alte cazuri, producătorii și importatorii ar trebui să ajute să scape de anvelope.
Ai varianta de a alege anvelope cu crampoane sau anvelope fără crampoane. Trebuie menționat faptul că anvelopele de iarnă cu crampoane vă oferă un pic mai mult control, mai ales când circulați pe un carosabil ce are porțiuni acoperite cu gheață.
Deoarece anvelopele de iarnă sunt fabricate special pentru sezonul rece, acestea au o compoziție realizată din cauciuc flexibil, cu un model precis al benzii de rulare, care este conceput anume pentru a canaliza zăpada și pentru a oferi aderență pe gheață.
Dacă nu vor face compromisuri inutile pentru diferite anotimpuri, șoferii vor beneficia de tracțiune aproape dublată în timpul accelerației, distanțe de frânare drastic reduse și o foarte bună capacitatea de manevră și încetinire. Fii și tu unul dintre ei!
Pe măsură ce temperatura scade, compusul de cauciuc utilizat la anvelopele de vară va deveni prea greu pentru a crea tracțiunea necesară. Pe vreme rece, chiar și pe drumuri uscate, cauciucul flexibil mai moale folosit la anvelopele de iarnă asigură tracțiunea necesară pe perioada când temperaturile sunt foarte scăzute. Deci cauciucurile hibernale nu sunt doar pentru zăpadă și gheață. Este nevoie de performanță la rularea pe drumurile publice pe tot timpul vremii reci din sezonul de iarnă.
De unde să îți iei online cauciucurile de iarnă potrivite? De la Anvelomag.ro, evident!