Deschiderea unei cofetarii: 7 pași de urmat

Vrei să demarezi un business în industria alimentară și te-ai gândit la o cofetărie pentru că adori prăjiturile? Oricât de mare ar fi pasiunea ta pentru dulciuri, înainte să-ți deschizi o afacere în acest domeniu trebuie să parcurgi câteva etape importante. Fără îndoială, proiectul poate fi unul de succes dat fiind faptul că ideea are un potențial uriaș, iar clienții fac parte din toate categoriile de vârstă. În plus, serviciile oferite de o cofetărie sunt solicitate tot anul. Totuși, nu te gândi doar la savoarea deserturilor, ci și la pașii pe care îi ai de urmat pentru proiectarea afacerii. Iată care sunt aceștia:

Realizează un plan de business

Chiar dacă ai mai lucrat în domeniu ori ai diplome de cofetar sau ai urmat cursuri de perfecționare, nu porni la drum fără un plan complex. Fie că este vorba de o unitate cu laborator propriu, fie o cofetărie care se aprovizionează de la producători, verifică dacă produsele tale au șansa de a fi cumpărate. Așadar, creează-ți o listă cu preparatele pe care vrei să le comercializezi și fă o cercetare de piață ca să descoperi nivelul veniturilor, media de vârstă a consumatorilor, tendințele din domeniu și principalii competitori.

Gândește-te care ar fi spațiul necesar pentru exercitarea operațiunilor, estimează costurile și profitul, stabilește-ți obiectivele pe termen mediu și lung și încearcă să realizezi chiar și o structură a prețurilor pe care să o introduci în planul de afaceri.

Caută un spațiu potrivit

Odată ce ai pus la punct câteva detalii cu privire la cofetăria pe care o vei deschide, alege locația pentru business-ul tău. Chiar dacă ți se pare că este un pas simplu, în realitate ai nevoie de o locație care să poată permite amenajarea și utilarea potrivit legislației în vigoare. Totodată, spațiul de desfacere trebuie să fie și vizibil, într-o zonă cu trafic intens. În țara noastră, nu este permisă desfășurarea la domiciliu a activităților din sfera alimentației publice. Prin urmare, ai nevoie de o locație dedicată, ce poate acomoda și respecta un anumit flux de producție, să fie dotat cu sisteme de ventilație eficiente sau să permită amplasarea optimă a echipamentelor.

Înființează o entitate juridică

Ca să-ți poți desfășura activitatea în mod legal ai nevoie de o formă de organizare juridică. Practic, tot ce trebuie să faci este să alegi un nume pentru firmă, să stabilești obiectul principal de activitate și pe cele secundare, precum și sediul social al companiei și tipul entității juridice. Îți deschizi un cont bancar, depui capitalul social, redactezi actul constitutiv al firmei, iar apoi mergi cu toate documentele la Registrul Comerțului.

Achiziționează echipamentele necesare

Trebuie să știi că o afacere de tip cofetărie presupune o investiție rezonabilă în echipamente și accesorii HoReCa prin intermediul cărora poți obține profit semnificativ, în timp. Amenajarea atelierului de dulciuri nu se aseamănă nici pe departe cu decorarea bucătăriei rezidențiale, ci presupune aparatură profesională de înaltă calitate. Dotarea minimă a unui laborator include vitrină de prezentare, dispozitive frigorifice, cuptor profesional, masă de lucru din inox, plită, mixer, malaxor, robot de bucătărie, mașini de glazurat ori pentru pulverizarea ciocolatei. Însă, produsele și accesoriile se aleg în funcție de specificul afacerii, tipul preparatelor și spațiul de desfacere.

Obține autorizațiile de funcționare

Aceasta este una dintre cele mai complexe și greoaie etape în deschiderea unei cofetării. Va trebui să parcurgi numeroase proceduri ca să obții autorizație de la Direcția Sanitară Veterinară, certificat de la Direcția pentru Sănătate Publică, aviz de la Garda de Mediu, teste de sanitație și analize pentru calitatea apei. De asemenea sunt necesar documente privind medicina muncii, sănătatea și securitatea în muncă, neutralizarea deșeurilor alimentare și reciclarea, dezinsecția și deratizarea.

Alege personal calificat

Este necesar ca măcar o parte din angajați să aibă diplome de cofetar/patisier și experiență în domeniu. Fără personal cu instruire de specialitate va fi dificil ca persoanele necalificate să poată învăța meseria chiar la locul de muncă.

Investește în promovare

Pasul final, după ce ai pus bazele atelierului de prăjituri, vizează crearea un ei strategii de atragere a clienților. Ai nevoie să-ți faci afacerea cunoscută, așa că ia în calcul orice tip de promovare – prin social media, evenimente, flyere etc.

O cofetărie reprezintă visul multor tineri antreprenori deoarece business-ul poate crește chiar și fără un efort prea mare de marketing. Cu toate acestea, nu trebuie să te bazezi doar pe aspectul și mirosul apetisant al prăjiturilor, ci este important să respecți fiecare pas și să investești în afacerea ta ca să fie apreciată și să-și câștige o clientelă fidelă.

Articolul Anterior

Cum sa pregatesti un picnic in 4 pasi simpli

Articolul Urmator

Prețul Nova y 70 și motive pentru a-l cumpăra

Cele mai populare