Cum sa eviti birocratia cand vrei sa dai in chirie o locuinta?

Multi factori pot duce la decizia de a da in chirie o proprietate detinuta, fie ca ai cumparat-o, fie ca ai primit-o moștenire. 

Insasi faptul de a detine o proprietate pentru inchiriere este o  investitie viabila pe termen lung, banii primiti lunar putand acoperi chiar si ipoteca (daca mai este valabila), impozitele, asigurarile si intretinerea generala a proprietatii. Totodata, poti castiga un profit semnificativ pentru economiile tale de viitor.

Dar multi proprietari se simt coplesiti de inchirierea locuintelor pe care le detin. Unul dintre motivele care stau la baza acestui stres este birocratia – toate documentele care trebuie semnate si inregistrate pentru conformitatea legala. Si ca sa scapi de toate aceste lucruri, iata cateva sfaturi utile pentru a scapa de birocratie:

Elimina documentele fizice

Primul pas pentru a reduce birocratia este sa elimini documentele pe hartie ori de cate ori este posibil. O mare parte din actele necesare pentru a da in chirie o proprietate sunt doar copii ale unui singur document. Si de ce sa ingreunezi partile implicate in procesul de inchiriere cu mai multe hartii, cand poti folosi un simplu program de calculator sau un formular online? Utilizarea instrumentelor digitale va reduce efortul oamenilor de a completa documentele fizice si, implicit, birocratia.

De asemenea, completarea documentelor online permite inregistrarea informatiilor de baza care sunt stocate si reutilizate, astfel incat reintroducerea lor sa nu fie necesara in viitor.

Elimina anumite operatiuni si/sau procese

Exista pasi si aprobari traditionale care trebuie urmate si care, de fapt, pot fi eliminate partial sau integral? Procesul de a da in chirie o proprietate este destul de asemanator cu achizitionarea unei locuinte. Iar daca te-ai luptat din rasputeri sa cumperi casa in care locuiesti acum, probabil ai observat ca anumite procese puteau fi eficientizate sau eliminate. Totul consta in experienta, de fapt.

Intreaba-te daca unele operatiuni si/sau procese sunt cu adevarat necesare sau daca pot fi reduse sau eliminate. Pot fi sariti cativa pasi pentru a face lucrurile sa se miste mai rapid conform prevederilor legale? Adesea, raspunsul este un „da” rasunator.

Lasa totul in mana specialistilor

Cand vorbim de specialisti si experti in imobiliare includem, de asemenea, serviciile de property management din Cluj.

Property management sau administrarea proprietatii se refera la analizarea zilnica a proprietatilor imobiliare rezidentiale, comerciale sau industriale de catre un contractant tert specializat in piata imobiliara. In general, managerii de proprietate isi asuma responsabilitatea pentru toate operatiunile care implica un imobil, inclusiv birocratia, reparatiile de zi cu zi, colectarea chiriilor, intretinerea continua, securitatea etc.

De cele mai multe ori, managerii de proprietate lucreaza indeaproape cu proprietarii principali, in special daca acestia detin mai multe imobile date in chirie. Aceasta colaborare aduce cu sine mai multe beneficii, printre care si eliminarea birocratiei – managerii de proprietate se vor ocupa de tehnoredactarea, inregistrarea si stocarea documentelor necesare pentru a da o locuinta in chirie.

Sfatul nostru este sa apelezi cu incredere la consultantii imobiliari si managerii de proprietate de la kastelgroup.ro pentru investitii de succes in imobiliare!

Articolul Anterior

Băuturi pline de vitamine – ce fructe proaspete să folosești

Articolul Urmator

Hotel vs pensiune: ce diferențe există și ce alegi

Cele mai populare