Ce își doresc clienții să vadă într-un magazin online?
Dacă ai o afacere, te interesează să știi răspunsul la întrebare, pentru că dacă oferi oamenilor ceea ce își doresc, vei vinde mai mult.
Astăzi e din ce în ce mai ușor să îți faci un magazin online.
Iar dacă vrei să lansezi repede, poți cere un magazin online la cheie și scapi de grija bannerelor de pe homepage și a setării datelor site-ului tău.
După ce primești magazinul, îl poți optimiza, astfel încât să atragă din ce în ce mai multe comenzi și să faci profit.
Uite de ce ai nevoie:
- Descrieri de produs complete
Poate cel mai mare impact asupra deciziei de cumpărare îl are conținutul din paginile de produs.
Deși e o activitate consumatoare de resurse, nu poți amâna îmbunătățirea acestor pagini.
Ele sunt cele care îți aduc vânzări. Sunt echivalentul expunerii produselor pe rafturi sau umerașe, din magazinele fizice.
Cum arată descrierile de produs complete?
- Descrii în detaliu cum sunt produsele – cum funcționează, ce beneficii aduc în viața oamenilor, de ce sunt mai bune decât alte produse similare, la ce rezultate să se aștepte.
- Ai multiple imagini de produs – atât pe fundal alb, cât și produsele în timp ce sunt folosite.
- Ai video de produs.
- În primul ecran afișezi cele mai importante informații – imagini, nume produs, o scurtă descriere, prețul.
- Culoare contrastantă pentru butoanele de acțiune
Cel mai important, pentru tine, e ca oamenii să adauge produse în coș și să finalizeze comenzile.
Fă-le munca ușoară. Semnalizează clar zonele de acțiune: butoanele ”Adaugă în coș” și ”Trimite comanda”.
Folosește o culoare aprinsă pentru aceste butoane, contrastantă cu fundalul.
Nu sunt recomandate culorile pale.
- Structura de categorii, ușor de navigat și de înțeles
Indiferent ce tip de meniu alegi (vertical sau orizontal), asigură-te că structura de categorii prezintă clienților dintr-o privire, catalogul de produse disponibile.
Și folosește nume normale pentru categoriile de produse.
Dacă ai multe produse, împarte categoriile în subcategorii, care pot fi accesate ușor.
- Design și aspect vizual. Bune practici
Tema magazinului dă tonul emoțional pentru client.
Iar tema depinde mult de imagini și modul în care ierarhizezi informația.
Alege imagini mari, frumoase și clare. Un pont ar fi să folosești fețe umane în bannere (pe prima pagină, în paginile de categorii, în coș).
De asemenea, bannerele ar trebui să conțină un scurt text și un buton vizual de chemare la acțiune.
Nu uita sa le legi de pagini relevante, să pui link spre produse sau landing page de ofertă.
- SEO: pregătirea magazinului pentru căutările pe Google
Strâns legat de partea de conținut din site, poți să faci SEO.
Cele mai citite articole
Practic, optimizezi conținutul în jurul unor cuvinte cheie, adaugi meta tag-uri pentru motoarele de căutare și câteva lucruri mai tehnice (harta site-ului în Google Search Console, de exemplu).
Nu e atât de complicat pe cât sună.
Poți să faci singur SEO onsite, sau poți externaliza această activitate către specialiști, care au și resurse pentru a-ți oferi backlink-uri și mențiuni offsite.
- Funcționarea magazinului: formulare și coduri de discount
Tu vrei să vinzi. Clienții vor să poată cumpăra.
Un magazin online optimizat este unul în care formularele (de abonare, de finalizare comandă) funcționează și nu dau erori.
O altă problemă sunt codurile de discount.
Asigură-te că pot fi aplicate, altfel enervezi clienții. Și nu se vor întoarce foarte ușor.
- Dovezile de credibilitate
Suntem ființe neîncrezătoare și, de cele mai multe ori, ne așteptăm la ce e mai rău.
Așa că nici deciziile de cumpărare nu sunt luate fără îndoieli.
Mergi în întâmpinarea obiecțiilor pe care le au clienții cu recenzii de la alți cumpărători, spune-le care este suma clienților mulțumiți de magazin și colaborează cu persoane care au credibilitate: experți, influenceri de nișă sau persoane cu autoritate.
- GDPR și paginile cu informații importante
Legal, trebuie să le spui clienților care sunt drepturile lor în ceea ce privește procesarea datelor.
De asemenea, trebuie să ai permisiunea lor pentru cookie-uri și modul în care le comunici materiale promoționale.
Din punct de vedere legal, în magazin trebuie să afișezi transparent care sunt condițiile contractuale (termeni și condiții), care e politica de confidențialitate, dar și răspunsuri la întrebările frecvente:
- Cum se cumpără din magazin
- Cum se livrează
- Care e politica de retur
- Cum se face plata
- Garanții
- Instrumentele de creștere a valorii coșului
Un magazin optimizat vinde mai mult. Deseori, către aceiași clienți.
Dacă folosești o platformă avansată, cum este Gomag, ai direct în panoul de administrare instrumente care te vor ajuta să crești valoarea comenzilor (așa că ai costuri mai mici de achiziție clienți).
De exemplu:
- Upsell și cross-sell – recomandări de produse complementare cu produsul vizualizat sau oferte avansate.
- Pachete de produse
- Pop-up cu recomandări de produse suplimentare, activat la adăugarea unui produs în coș.
- Ofertă unică pentru un produs, când clientul ajunge în pagina de finalizare comandă
- Reguli de reducere pentru cumpărăturile în cantitate mare.
- Live chat și asistența clienților
Partea de asistență a clienților are rolul de a susține deciziile de cumpărare.
Clientul are siguranța că dacă întâmpină probleme sau are diverse întrebări, cineva, o persoană, îi va oferi răspunsuri și soluții.
Chat-ul live și numărul de telefon afișat sunt o dovadă de credibilitate și transparență, care îți crește vânzările.
Partea de optimizare a site-ului îți revine ție (sau specialiștilor cu care colaborezi), indiferent cu cine îți faci magazinul online.
Pentru că optimizările depind de specificul afacerii, de modul tău de vânzare către clienți și particularitățile clienților către care vinzi.
În schimb, de setarea magazinului se pot ocupa alte persoane, când vrei un magazin online la cheie, de exemplu.
De reținut: optimizările se fac în timp, în funcție de comportamentul pe care vezi că îl au clienții.
Sursa foto: gomag.ro