Cum te ajută soluțiile POD să ai control asupra livrărilor din depozit

Multe firme desfășoară atât activități de producție, cât și de livrare a produselor proprii către depozite, intermediari sau către clienții finali. Acest efort logistic presupune armonizarea multor factori, corelarea de trasee, optimizarea rutelor și a gradului de încărcare al vehiculelor de transport marfă.

Pentru creșterea eficienței în domeniul livrării mărfurilor sunt utilizate soluții de tip POD (Proof of Delivery), care asigură dovada livrării coletelor și mărfurilor, furnizează AWB tracking și au funcționalități ce permit controlul în timp real al livrărilor din depozite.

Axes Software a proiectat un sistem xTrack POD disponibil atât online cât și offline, ca să poată fi utilizat în zonele fără semnal și să nu-și întrerupă funcționarea atunci când nu există conexiune wireless la Internet.

Acest sistem reușește să asigure estimarea timpilor de livrare cu o marjă de eroare de doar câteva minute și respectarea ETD (Estimated Date of Delivery), colectarea rapidă a datelor de pe teren și comunicarea în timp real către șoferi a taskurilor ce urmează să fie îndeplinite. Pot fi încărcate în sistem imagini de pe teren pentru identificarea locațiilor de livrare și pot fi adăugate link-uri către aplicații de navigație auto.

Soluțiile xTrack POD te ajută să ai control asupra livrărilor din depozite prin interfață intuitivă, oferă flexibilitate și integrabilitate. În plus, furnizează indicatorii cheie pentru măsurarea performanțelor în activitățile de transport.

Dovada livrării coletelor (POD – Proof of Delivery) poate fi completată cu opțiunea similară pentru ridicarea mărfurilor (POP – Proof of Pickup). Astfel sunt acoperite toate operațiunile pe care le cuprinde un transport și pot fi combinate rapoartele despre lista de încărcări și descărcări pe zile, clienți, mașini, șoferi, rute ș.a.

Cele mai citite articole

Soluțiile xTrack POD aduc beneficii în toate etapele din activitatea de transport și livrare a mărfurilor. Prin automatizarea completă a operațiunilor se înregistrează o acuratețe de până la 99% la înregistrarea informațiilor despre mărfuri, rute și livrări.

Deoarece sunt soluții software performante, proiectate pentru Logistica 4.0, sistemele xTrack POD nu necesită instalarea pe terminalele mobile ale șoferilor, deci au un nivel înalt de portabilitate. Pot fi configurate pentru o gamă largă de fluxuri de lucru și sunt operabile în orice condiții de conectivitate.

Livrările din depozite sunt atent monitorizate prin soluțiile de tip POD a căror interfață simplă și intuitivă le face ușor de utilizat, atât de personalul angajat în unitățile de depozitare, cât și de șoferii de pe traseu.

O componentă importantă în procesul de livrare o reprezintă predarea documentelor comerciale și fiscale către client. Și în această privință sistemele POD oferă avantaje semnificative, prin emiterea direct din aplicație a chitanțelor și facturilor. Acestea sunt predate clienților direct de către șoferi, fără întârzieri, mailuri și mesaje în plus, birocrație sau complicații inutile.

Personalizarea fluxurilor este un mare atu al aplicațiilor xTrack POD și contribuie la controlul asupra livrărilor din depozit. Se poate începe cu taskuri simple de încărcare, pentru ca ulterior să fie adăugate elemente noi, care să cuprindă toate activitățile specifice: declararea ajungerii la destinație, descărcarea efectivă, încasarea contravalorii produselor livrate, preluarea de ambalaje și/sau retururi etc.

Sistemul xTrack POD al specialiștilor de la Axes Software poate fi integrat cu sistemul TMS (Transport Management System), pentru gestionarea completă și optimizarea tuturor activităților din procesul de livrare, de la încărcarea mărfurilor în camioane, până la predarea efectivă la destinație.

Cele mai citite articole

Articolul Anterior

Istoria EGT, una dintre cele mai mari companii din domeniul jocurilor de noroc

Articolul Urmator

Cum te pregătești pentru interviul de angajare?

Cele mai populare