În prezent, toate mașinile cu motor diesel din piață includ în sistemul de funcționare o turbină, iar în cazul motoarelor pe benzină, numărul celor ce includ un astfel de agregat se află într-o continuă creștere.
Fără un nivel de responsabilitate asumat, privind buna exploatare a autoturismului, turbina se poate defecta în timp. Conținând un număr însemnat de elemente, ce funcționează la viteze foarte mari, acestea pot suferi avarii, cu impact vizibil asupra eficientei mașinii pe care o conduci.
Principalele elemente ale unei turbine, expuse în timp riscului de avarie, sunt: axul central ce angrenează roțile turbionare, rulmenții, valva westgate sau palele roților turbionare. Iată, așadar, ce presupune reparația unei turbine:
Demontarea și inspecția la nivelul întregului agregat
În principiu, procesul complex al unei reparații de turbină începe cu etapa de verificare a elementelor sale, pentru a identifica posibilele avarii și cauzele ce au dus la defectarea acestei piese auto importante.
Așadar, turbina motorului de sub capota mașinii tale, cunoscută și sub denumirea de “turbosuflantă”, se demontează, inspectează și reasamblează cu garnituri, segmenți și rulmenți noi, astfel încât hibele tehnice, cauzate de aceste elemente posibil avariate, să fie rezolvate.
Însă reparația unei turbine este un proces mult mai complex, ce se poate extinde și către ale zone. Iată ce ar mai putea presupune o astfel de activitate în atelierul auto:
Măsurarea tuturor tolerantelor din componenta sa
Cele mai citite articole
În cadrul unui atelier auto specializat pe reparatii de turbine, procesul mai poate include și o etapă de măsurare a parametrilor la care funcționează tolerantele din componența acestui agregat:
- segmenții
- compresorul
- axul rotor
- elementele de prindere
Echilibrarea corectă a unei turbine
Deoarece o turbină se învârte cu o rotație de viteză foarte mare, pot apărea în timp probleme privind rulajul său. De aceea, această piesă auto trebuie verificată și corectată. Este recomandat să alegi un service auto ce oferă servicii de echilibrare computerizată, la viteze peste norma de lucru normală a unei turbosuflante, pentru asigurarea unei ajustări optime a parametrilor.
Un astfel de atelier auto este Robnec. Aici, verificarea turbinei se efectuează pe MRV, unde axul se rotește până la 160.000 RPM, generând o rotație cu mult superioară față de rotația produsă în mod normal la mașină. La Robnec, pentru fiecare turbină se eliberează certificat de echilibrare, cu graficul corespunzător vitezei de rotație a axului.
Dacă ai probleme cu turbina, programează-te cu mașina pentru o verificare de calitate la Robnec. Recondiționarea turbinei, ce include și etapa de echilibrare, durează 2-3 ore. Beneficiezi de garanție 12 luni și promptitudine în execuție, pentru recondiționarea turbinei de sub capota mașinii tale.
Curățarea tuturor elementelor ce o alcătuiesc
Iată încă un pas important din procesul de reparație la nivelul turbinei. Acest agregat anexat motorului este compus din piese de dimensiuni foarte reduse, ce trebuie curățate cu extrem de multă atenție.
Curățarea elementelor incluse în structura unei turbosuflante determină o funcționare la parametri optimi, luând în considerare vitezele de rotație foarte mari și tolerantele foarte mici ale acesteia. Mai mult decât atât, orice piesă ce nu mai poate fi recondiționată se va înlocui cu una nouă.
Așadar, iată ce presupune un proces complex de reparație la nivelul unei turbosuflante. Dacă te confrunți cu probleme de funcționare ale mașinii, asociate unor avarii la nivelul acestui agregat, programează chiar acum o vizită la service-ul auto Robnec din București.