Barierele de acces sunt adesea folosite pentru a restricționa accesul în parcări, străzi sau proprietăți private, cel mai des folosite sunt cele automate care nu presupun niciun efort din partea omului, totul se desfășoară automat și mecanizat.
Desigur că există diferite tipuri de bariere, de la cele semiautomate până la bariere automate, ajutând astfel proprietarii să aibă parte de intimitate și să nu le fie încălcată proprietatea. După scopul în care sunt folosite, barierele pot fi de diferite tipuri, dimensiuni, culori, astfel că și prețurile variază în funcție de criteriile alese.
Criterii pentru alegerea barierei potrivite
Construite în așa fel încât să reziste în medii și temperaturi variabile, barierele automate au o greutate mai mare, pentru a nu se dezechilibra sau a nu se rupe atunci când vântul bate cu putere.
· rezistența lor la toate anotimpurile constituie un criteriu important pentru producător și pentru clienți. În general, barierele sunt făcute să reziste la temperaturi ridicate în mijlocul verii, până la 55° C la soare. Nici temperaturile din toiul iernii nu sunt de neglijat când este vorba de a alege ce e mai potrivit pentru clienți, deoarece se ține cont de zona țării în care sunt amplasate barierele, astfel că ele se potrivesc chiar și în vârf de munte, fiind rezistente la -40° C;
· Lungimea brațului barierei automate este ales în funcție de scopul și de locul unde este amplasată bariera, lungimile variând între 3 și 7 metri;
· Frecvența de utilizare a barierei este un alt criteriu de care trebuie să se țină cont, unele dintre ele având o frecvență de utilizare de 50% în timp ce altele au o frecvență de utilizare de 100%.
În afară de criteriile amintite mai sus, se ține cont și de greutatea pe care o are bariera, de timpul de acționare și de tensiunea de alimentare a acestora.
Cel mai adesea, cumpărătorii își iau informațiile de pe internet pentru că au la dispoziție o varietate de site-uri web unde pot găsi informațiile de care au nevoie, consultanță tehnică și sfaturi utile. Pentru că cererea este mare și tipurile de bariere sunt în creștere, tot mai mulți producători recurg la mediul on-line pentru a se face cat mai cunoscuți și pentru a atrage clienți. Site-urile de acest profil sunt în număr din ce în ce mai mare, iar acolo posibilii cumpărători găsesc informațiile de care au nevoie dar și un număr de contact, pentru a lua legătura cu producătorul sau vânzătorul.
Pe paginile on-line a unor comercianți sunt adăugate și informații concrete în ceea ce privește istoricul firmei, tocmai pentru a-i crea o stare de siguranță și de încredere posibilului client și de a-l face să apeleze la serviciile oferite de firmă. Tot acolo clienții găsesc și informații tehnice, detalii despre accesoriile ce însoțesc produsul dar și detalii importante ce pot face diferența față de alte firme concurente.
Prețul barierelor automate variază în funcție de criteriile de fabricație, de calitate și de multe alte detalii tehnice ce nu trebuiesc trecute cu vederea.